Συνολικές προβολές σελίδας

Πέμπτη 10 Φεβρουαρίου 2022

 



                                  Παίζω διαδικτυακά

Το Quizizz είναι ένα διαδικτυακό εργαλείο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για παρουσίαση, εμπέδωση αλλά και αξιολόγηση ενός μαθήματος. Τα διαδικτυακά εργαλεία θεωρούνται ότι έχουν μεγάλη απήχηση στους μαθητές, αφού είναι παιδιά της τεχνολογίας. Αποτελούν δε μέρος του περίφημου Gamification των μαθημάτων που είναι πολύ δημοφιλές τα τελευταία χρόνια. Δηλαδή να προσπαθούμε να κάνουμε το μάθημά μας με παιγνιώδη τρόπο.

Για να χρησιμοποιήσουμε το συγκεκριμένο εργαλείο, ξεκινάμε με δημιουργία λογαριασμού και επιλέγουμε τη βασική έκδοση που είναι δωρεάν.

Αφού είμαστε στην πλατφόρμα, κατ΄ αρχήν μας ρωτάει “What will you teach today?”, δηλαδή μας δίνεται η επιλογή να αναζητήσουμε στη βιβλιοθήκη της πλατφόρμας μήπως και υπάρχει έτοιμο υλικό από άλλο συνάδελφο, σχετικό με το αντικείμενο που θέλουμε να διδάξουμε.



Αν δεν μας ικανοποιεί κάποιο, προχωράμε σε δημιουργία δικού μας υλικού. Αριστερά στο μενού, υπάρχει η επιλογή Create.

Με το New Lesson δημιουργούμε παρουσίαση χρησιμοποιώντας slides, διαφάνειες, με πολλές δυνατότητες. Μπορούμε να γράψουμε και στα αγγλικά και στα ελληνικά όπως και να ενσωματώσουμε εικόνες, βίντεο, ηχητικά αρχεία, σχήματα και αριθμούς.


Με το New quiz δημιουργούμε άσκηση για εμπέδωση /ή και αξιολόγηση. Γράφουμε ερωτήσεις διαφόρων τύπων και μπορούμε να δώσουμε όσες επιλογές θέλουμε στις απαντήσεις. Υπάρχει επίσης δυνατότητα ενσωμάτωσης εικόνας, βίντεο και ηχητικού αρχείου.

Κάτω από κάθε ερώτηση, ορίζουμε τον χρόνο κατά τον οποίο οι μαθητές πρέπει να απαντήσουν την ερώτηση. Στις ρυθμίσεις της άσκησης στο τέλος, ορίζουμε αν θέλουμε να είναι δημόσια ορατή η άσκηση ή όχι.


Οι μαθητές μπορούν να κάνουν την άσκηση με δύο τρόπους: ή στη διάρκεια του μαθήματος (Start a live quiz ή Classic or Instructor-paced) ή στο σπίτι (Assign homework).


Αν γίνει ζωντανά, παίρνει τη μορφή ανταγωνιστικού παιχνιδιού με την Classic επιλογή, για το ποιος θα πάρει τους περισσότερους πόντους και θα βγει πρώτος. Μπορούμε όμως με την επιλογή Instructor-paced να παίζουν/απαντούν χωρίς την πίεση του χρόνου, δηλαδή ο εκπαιδευτικός να προχωράει τις ερωτήσεις αφού απαντήσουν όλοι οι συμμετέχοντες.

Σε κάθε περίπτωση η πλατφόρμα δημιουργεί κωδικό, τον δίνεις στους μαθητές (στο chat αν πρόκειται για τηλεμάθημα), κάνουν σύνδεση συγχρόνως και παίζουν/απαντούν συγχρόνως. Ο εκπαιδευτικός βλέπει στην οθόνη του τα ονόματα όλων, όπως επίσης και τις απαντήσεις τους (σωστές ή λάθος) και τα ποσοστά των σωστών και λανθασμένων απαντήσεών τους. Όταν τελειώσουν όλοι, εμφανίζονται οι τρεις πρώτοι μαθητές με τις περισσότερες σωστές απαντήσεις, οπότε και τους περισσότερους πόντους. Ο εκπαιδευτικός έχει την επιπλέον δυνατότητα να δει αναλυτικά τα αποτελέσματα όλων των μαθητών για όλες τις ερωτήσεις.

Τέλος, αν η άσκηση γίνει στο σπίτι (Assign homework), η πλατφόρμα δημιουργεί άλλον κωδικό, και ορίζει ο εκπαιδευτικός το χρονικό περιθώριο που θα έχουν στη διάθεσή τους οι μαθητές για να την κάνουν.

Φυσικά μπορούν και να την κάνουν πολλές φορές ώστε να επιτύχουν μεγάλο σκορ. Στο διάστημα αυτό μπορεί ο εκπαιδευτικός να παρακολουθεί πάλι ποιος και πόσες φορές έκανε την άσκηση όπως επίσης και τα λάθη του καθένα.










Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αφήστε το σχόλιό σας εδώ

Ψηφιακό βιβλίο με φωτογραφίες Ένα σύντομο ψηφιακό βιβλίο με φωτογραφίες από κάποιες δραστηριό...